AA
A
zapisz się do newslettera: 

Migranci, uchodźcy i ksenofobia w kampanii wyborczej 2018 – raport z monitoringu

Tysiące postów w mediach społecznościowych kandydatów na prezydentów dziesięciu miast wojewódzkich było przedmiotem monitoringu kampanii wyborczej, który przeprowadziliśmy jesienią 2018 roku.

Za pomocą monitoringu chcieliśmy sprawdzić, czy temat migracji i uchodźstwa pojawi się kampanii wyborczej do samorządu i czy podobnie jak podczas kampanii w 2015 roku stanie się paliwem wyborczym dla (przynajmniej niektórych) kandydatów? Czy coraz bardziej widoczna obecność cudzoziemców w Polsce oraz relacje z nimi to tematy ważne dla polityków i ich wyborców? Czy w obliczu dynamicznego wzrostu migracji do Polski temat integracji przybyszów wybrzmi w kampanii?

Wyniki badania prezentujemy w raporcie pod tytułem: Migranci, uchodźcy i ksenofobia w kampanii wyborczej 2018 – raport z monitoringu.

Partnerem projektu była firma SentiOne, która udostępniła bezpłatnie narzędzie do monitorowania Internetu.

Monitoring miał charakter akcji mobilizacyjnej w ramach Helsińskiej Inicjatywy dla Praw Człowieka. Dowiedz się więcej klikając w link.

Raport znajduje się tutaj.


Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.