AA
A
zapisz się do newslettera: 

Czy warunki i formy zdawania egzaminów są dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami?

HFPC skierowała wniosek o udostępnienie informacji publicznej do Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE) w sprawie realizowania przepisów dotyczących dostosowywania warunków i form przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów  do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Do HFPC wpłynęła skarga na  niewłaściwe stosowanie przepisów w tej kwestii.

Zgodnie z prawem osoby z niepełnosprawnościami powinny mieć zagwarantowany dostęp do systemu edukacji, a na władzy publicznej ciąży obowiązek wspierania uczniów z niepełnosprawnościami m.in. poprzez wprowadzanie dostosowań zgodnych z ich indywidualnymi potrzebami.

„Chcemy dowiedzieć się ilu uczniów w ciągu ostatnich lat skorzystało z dostosowanych warunków/form  zdawania egzaminów w zależności od poszczególnych rodzajów niepełnosprawności” – mówi Elżbieta Czyż, Skarbnik Zarządu HFPC. „Dane te pomogą ocenić istniejące rozwiązania i zastanowić się nad podjęciem ewentualnych działań na rzecz zwiększenia ochrony prawa do edukacji osób z niepełnosprawnościami” – dodaje Elżbieta Czyż.

Pismo do Dyrektora CKE można z naleźć tutaj.


Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.